Ο συμβιβασμός-ήττα του Μαρινάκη: Απέσυρε την αγωγή για συκοφαντική δυσφήμιση!

276

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης απέσυρε την αγωγή για συκοφαντική δυσφήμηση εναντίον της βρετανικής εφημερίδας «The Sun» για άρθρο της σχετικά με το Koriopolis, παρά το γεγονός ότι οι Άγγλοι ούτε συγνώμη ζήτησαν, ούτε τον αποζημίωσαν!
Το SDNA αποκαλύπτει σήμερα ότι η εξέλιξη στο συγκεκριμένο θέμα, που κατέληξε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό μεταξύ Μαρινάκη και «The Sun», ισοδυναμεί ουσιαστικά με ταπεινωτική ήττα για τον πρόεδρο του Ολυμπιακού! Μάλιστα, ως μέρος του συμβιβασμού, η πλευρά Μαρινάκη παραδέχτηκε εμμέσως πλην σαφώς ότι η Sun έγραψε την αλήθεια με το άρθρο της σχετικά με τις κατηγορίες που αντιμετώπιζε ο μεγαλομέτοχος των «ερυθρολεύκων» για το σκάνδαλο «Koriopolis»!

Εν τέλει, η Sun ούτε συγνώμη ζήτησε, ούτε πλήρωσε καμία αποζημίωση στον Μαρινάκη, ο οποίος άσκησε την αγωγή στις αρχές του 2013 και την «εγκατέλειψε» το καλοκαίρι του 2014.

Η απόφαση Μαρινάκη να συμβιβαστεί με τη Sun γεννά πολλά ερωτηματικά: Εφόσον αισθάνθηκε τόσο θιγμένος ώστε να ασκήσει αγωγή, για ποιό λόγο δεν την έφτασε ως στο δικαστήριο; Γιατί την απέσυρε χωρίς να πάρει τίποτα από αυτά που απαιτούσε, αποδεχόμενος ουσιαστικά ταπεινωτικό για αυτόν συμβιβασμό; Μήπως η αγωγή ήταν τελικά για λόγους εντυπώσεων και εσωτερικής κατανάλωσης από φίλα προσκείμενα ΜΜΕ;

Το ιστορικό

Ας τα πάρουμε από την αρχή: Ο πρόεδρος του Ολυμπιακού ζητούσε 300 χιλιάδες λίρες αποζημίωση από τη Sun, υποστηρίζοντας ότι ο ανταποκριτής διεθνούς ποδοσφαίρου της εφημερίδας και συμπατριώτης μας, Αντώνης Καστρινάκης τον διέσυρε διεθνώς όταν αφιέρωσε το κύριο θέμα στην ολοσέλιδη εβδομαδιαία στήλη που διατηρεί στη μεγαλύτερη σε κυκλοφορία βρετανική εφημερίδα (2 εκατομμύρια φύλλα καθημερινά!) στην ποινική δίωξη που του είχε ασκηθεί τον Ιούνιο του 2011 όταν ξέσπασε το σκάνδαλο των στημένων αγώνων.

Το άρθρο του Καστρινάκη δημοσιεύτηκε την 1η Οκτωβρίου του 2012, 16 μήνες σχεδόν μετά την άσκηση ποινικής δίωξης εναντίον του Μαρινάκη. Το άρθρο δεν ήταν ειδησεογραφικό, ούτε αποκάλυπτε κάτι. Ήταν απλώς μια υπενθύμιση ότι ο αντίπαλος –τότε- της Άρσεναλ (Ολυμπιακός) ταξίδευε στο Λονδίνο να παίξει με τους «κανονιέρηδες» για το Τσάμπιονς Λιγκ, με τη σκιά αυτού του σκανδάλου να καλύπτει ακόμα –τότε- τον πρόεδρο και ιδιοκτήτη της ομάδας του Πειραιά. Με λίγα λόγια, ο Καστρινάκης έγραψε ό,τι θα έγραφε κάθε Έλληνας δημοσιογράφος αν –για παράδειγμα- ένα χρόνο μετά το σκάνδαλο «Calciopoli» είχε έρθει η Γιουβέντους να παίξει με τον Ολυμπιακό. Δεν θα υπενθύμιζαν όλοι στα κείμενά τους τις περιπέτειες του Μότζι; Φυσικά και ναι!

Ο Καστρινάκης, βέβαια, δεν έγραψε ότι ο Μαρινάκης ήταν ένοχος, ούτε υπονόησε κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, έγραψε ότι οι δικαστικές αρχές δεν είχαν καν ανακρίνει τον πρόεδρο του Ολυμπιακού για να αποφασίσουν αν θα τον παραπέμψουν σε δίκη ή θα τον απαλλάξουν. Παρέθετε επίσης τη θέση του Μαρινάκη που υποστήριζε σθεναρά την αθωότητά του.

Ο δημοσιογράφος κατασυκοφαντήθηκε από κάποια ελληνικά ΜΜΕ και υπέβαλλε και ο ίδιος αγωγές και μηνύσεις στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, μήνυσε την ιστοσελίδα olympiacos24.gr και parapolitika.gr, καθώς επίσης και τον αντιπρόεδρο του Ολυμπιακού, Σάββα Θεοδωρίδη για συκοφαντική δυσφήμηση.

Ο Μαρινάκης έστειλε εξώδικο στη Sun, απαιτώντας διόρθωση, αλλά η βρετανική εφημερίδα επέμεινε ότι ο Καστρινάκης έγραψε την αλήθεια. Ωστόσο, λόγω του εξωδίκου, το εν λόγω άρθρο αποσύρθηκε από την ηλεκτρονική έκδοση της Sun (είναι πάγια τακτική στη Βρετανία ένα «επίμαχο» άρθρο να αποσύρεται αμέσως, άσχετα αν είναι σωστό ή όχι). Όταν, όμως οι Άγγλοι αρνήθηκαν να «επανορθώσουν», ακολούθησε η αγωγή, με τη Sun να ξεκαθαρίζει ότι είναι διατεθειμένη να πάει στο δικαστήριο…

Συμβιβασμός-υποχώρηση

Και φτάνουμε στο καλοκαίρι του 2014, όπου πλέον ο Μαρινάκης συμβιβάστηκε με τους Άγγλους εκτός δικαστηρίου…

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί, ότι σε περίπτωση που εκδικαζόταν η αγωγή του Μαρινάκη στην Αγγλία, ο πρόεδρος του Ολυμπιακού ήταν υποχρεωμένος να παρουσιαστεί αυτοπροσώπως και να καταθέσει στο δικαστήριο του Λονδίνου! Εκεί, θα έπρεπε να παραδεχτεί ότι του είχε όντως ασκηθεί ποινική δίωξη για το «Koriopolis», αυτό ακριβώς δηλαδή που είχε γράψει ο Καστρινάκης.

Το SDNA είναι σε θέση να γνωρίζει, ότι οι εν Ελλάδι δικηγόροι της Sun, είχαν εξασφαλίσει από τις ελληνικές Αρχές, Πιστοποιητικό Πορείας της από το 2011 Ποινικής Δίωξης εναντίον του Μαρινάκη! Και αυτό, διότι είχαν έννομο συμφέρον να αποδείξουν στο βρετανικό δικαστήριο ότι όντως είχε ασκηθεί ποινική δίωξη στον πρόεδρο του Ολυμπιακού, κάτι που άλλωστε είχε γραφτεί σε δεκάδες ελληνικά ΜΜΕ πολλούς μήνες νωρίτερα και απλώς υπενθύμιζε με το άρθρο του ο Καστρινάκης…

Το Πιστοποιητικό αυτό στο οποίο ο Μαρινάκης Ευάγγελος αναφέρεται ως «κατηγορούμενος», ήρθε στην επιφάνεια μόλις πριν από λίγες ημέρες, όταν το κατέθεσαν οι δικηγόροι του Καστρινάκη σε δύο αγωγές για συκοφαντική δυσφήμηση στα ελληνικά δικαστήρια, τις οποίες άσκησε ο δημοσιογράφος στα τέλη 2012 εναντίον των ιστοσελίδων olympiacos24.gr και parapolitika.gr.

Ένας από τους όρους του συμβιβασμού μεταξύ Sun και Μαρινάκη (όπως προκύπτει από τα δικαστικά έγγραφα που κατατέθηκαν στις αγωγές Καστρινάκη), είναι ότι το βρετανικό ταμπλόιντ υποχρεούται απλώς να γράψει αντικειμενικά για την κατάληξη των υποθέσεων του προέδρου του Ολυμπιακού! Παράλληλα, δεν την υποχρεώνει κανείς να μην επαναφέρει το επίμαχο άρθρο στην ιστοσελίδα της.

Και το ερώτημα προκύπτει αβίαστα: Αν δεν υπήρχε δικαστική εμπλοκή του Μαρινάκη, όπως ισχυριζόταν αρχικά ο ιδιοκτήτης των «ερυθρολεύκων» μέσω των δικηγόρων του, γιατί αποδέχτηκε να μπει ως όρος στο συμβιβασμό ότι η Sun πρέπει να γράψει αμερόληπτα για την κατάληξη των δικαστικών του εμπλοκών;

Μήπως με αυτόν τον τρόπο ο Μαρινάκης ουσιαστικά παραδέχεται ότι ο Καστρινάκης έγραψε τελικά την αλήθεια;

Οπότε τίθεται ξανά το ερώτημα: Ποια ακριβώς ήταν η σκοπιμότητα της αγωγής που έκανε στην αγγλική εφημερίδα και τον συμπατριώτη μας δημοσιογράφο;

sdna.gr